نوشته شده توسط : وحيد جامه بزرگي-عبدالباسط قربانی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سومین یادواره سرداران و 24 شهید ظفرآباد شیراز به‌همت پایگاه حوزه اسما مقاومت شهدای ظفرآباد و گل نرجس سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم عصر دیروز، 25 دی ماه در حسینیه این روستا برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس در این مراسم با تأکید بر اینکه یادواره‌های شهدا مجلس اموات و ختم نیستند، گفت: این مجالس دارای پیام است در حالی که مجلس اموات رفع تکلیفی است اما مجلس شهدا و یادواره‌های آن‌ها برای تمام مردم درس و پیام دارد.


وی با طرح این سئوال که چرا در یادواره شهدا شرکت می‌کنیم؟ افزود: ما در یادواره شهدا شرکت کردیم که پیام شهدا را به مردم دنیا منتقل و منعکس کنیم و به همه بشریت بفهمانیم که شهدای ما چه پیامی داشتند؛ شهدا که برای رسیدن به امورات مادی دنیا جان خود را فدا نکردند بلکه برای احیای دین و کلمه الله و نجات بشریت هر چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم نظام، ولی امر و مردم خود کردند برای اینکه حیات به جامعه اسلامی ببخشند و هدفی غیر از این نبود.
حجت‌الاسلام حاجی‌زاده، شرکت در یادواره شهدا را بهترین فرصت جهت احیای فرهنگ شهادت و جانبازی در راه خدا دانست و گفت: این رسالت و پیام امروز برای نسل جوان ماست که به آینده‌ای درخشان‌تر برای میهن اسلامیمان‌ به وسیله تأسی از شهدا بیندیشند و در حقیقت پیام مجلس شهدا همین است.

اشاره به پیام‌های یادواره‌های شهدا
به گفته وی، تجدید میثاق با آرمان‌ها شهدا، امام راحل و ایستادن در مقابل نظام سلطه، پیام حریت و آزادگی از وابستگی‌های دنیوی، پیام معرفتی و تربیتی از دیگر مباحثی است که در مجالس و یادواره‌های شهدا نهفته است، اما باید دقت کرد تا با معرفت به این مجالس نگاه کرد و صرف حضور نباشد.
وی تأکید کرد: در یادواره‌های شهدا باید مهم‌ترین پیام آنان که همان موضوع ولایتمداری است را تبیین و منتقل کنیم زیرا دشمن بر روی از بین بردن این موضوع مهم سرمایه‌گذاری کرده تا بتواند به نظام ما آسیب بزند در حالی که شهدای ما برای حمایت از ولایت شهید شدند.

ترویج حجاب و عفاف در جامعه به‌صورت معرفتی صورت گیرد
حجت‌الاسلام حاجی‌زاده، یکی دیگر از پیام‌های مجلس شهدا را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و گفت: تمام زنان و مردان ما باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند زیرا شهدای ما برای این موضوع رفتند و شهید شدند و اگر بناست در جامعه‌ای زندگی کنیم که عنوان آن نظام اسلامی است باید تمام جوانان و زنان ما با فرهنگ عفاف و حجاب به صورت معرفتی آشنا باشند نه سطحی و گذرا.

احیای امر به معروف در یادواره‌های شهدا
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس اظهار کرد: یادواره‌های شهدا فرصت خوبی برای احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است که متأسفانه در جامعه ما مهجور واقع شده است و اقشار مختلف نیز در این مسئله کوتاهی می‌کنند.
حجت‌الاسلام حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه نباید در مقابل گناه دیگران بی‌تفاوت باشیم، گفت: البته منظور به هیچ عنوان برخوردهای فیزیکی نیست بلکه باید با رأفت اسلامی نهی از منکر انجام داد و آنچه امروز در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیاز داریم همین رأفت اسلامی و سیره نبوی است.

ظواهر جامعه باید معرفتی و قرآنی باشد
حجت‌الاسلام حاجی‌زاده با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید ظواهر ما نیز معرفتی، قرآنی و اسلامی باشد، گفت: شهدای ما چه نگاهی به دنیا داشته‌اند و این پیام یادواره‌هاست؛ نگاه شهدا، نگاه معرفتی بود و همان نگاهی بود که امام علی(ع) به این دنیا داشتند لذا ما نیز باید نگاه‌های خود را تغییر دهیم و نگاه معرفتی به دنیا داشته باشیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی ما تهدیدات، فتنه‌ها و انحرافات هر از گاهی رخ می‌دهد، تأکید کرد: باید نگاهمان به چشمان نافذ ولی امر باشد که او چه می‌گوید و در کنار او باشیم همانطور که در تمام عرصه‌ها نیز چنین چیزی را ثابت کردیم به خصوص در فتنه 88 که حماسه 9 دی رقم خورد.

اشاره به وظایف مسئولان در مقابل خانواده‌های شهدا
حجت‌الاسلام حاجی‌زاده خطاب به مسئولان نظام بر لزوم قدردانی از مردم تأکید کرد و گفت: مسئولان دو مسئولیت عمده را در رابطه با خانواده‌های شهدا بر عهده دارند؛‌ نخست حمایت و احترام این خانواده‌ها و دیگر اینکه تدبیری اتخاذ کنند که به جای اینکه خانواده‌های شهدا به سراغ آن‌ها بیایند، خودشان به سراغ خانواده‌های شهدا و مشکلات آن‌ها را برطرف کنند.
به گزارش ایکنا، ضرغام صادقی، منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم شهادت را توفیق بسیار بزرگی دانست که بنا به فرموده حضرت علی(ع) دربی از درب‌های بهشت است که خداوند تنها آن را بر روی بندگان خاص خود می‌گشاید.

اشاره به جایگاه شهادت
دبیر اول هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجاهد در راه خدا درجه، جایگاه و مقامی دارد که خداوند این درجه و ارزش را در قالب شهادت به او عطا می‌کند، گفت: بر اساس حدیث قطعی، خداوند جانشین پدر و سرپرست خانواده‌ای می‌شود که سرپرست خود را از دست داده است از سوی دیگر خداوند در قرآن کریم تأکید می‌کند که هرگز مپندارید کسانی که در راه خدا به شهادت می‌رسند مردگان هستند بلکه زنده هستند و در نزد خدای خود روزی می‌گیرند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ادامه داد: این اقتدار جمهوری اسلامی است همان جمهوری اسلامی که در ابتدای جنگ تحمیلی، 34 کشور بر علیه آن متحد شدند تا آن را نابود کنند و در نقاط مختلف کشور مانند خوزستان، کردستان و غیره برنامه‌ریزی‌های مختلفی کردند تا بتوانند اختلافات قومی و قبیله‌ای را دامن زدند و کشورمان را با تجزیه از بین برند اما همت جوانان و خانواده‌های شهدا و جانبازان باعث شد که این جنگ به خارج از کشور منتقل شود.
وی عنوان کرد: امروز نقش حزب‌الله در تقویت مقاومت منطقه یک نقش بی‌بدیل است و چهارمین ارتش دنیا یعنی اسرائیل در مقابل او عاجز است و این‌ها همگی بیانگر نقش عظیم جمهوری اسلامی ایران است.

شکل‌گیری پایگاه‌های شیعی در منطقه خاورمیانه
صادقی با تأکید بر اینکه نقش جمهوری اسلامی به‌عنوان یک نقش بی‌بدیل و ارزشمند در عرصه‌های گوناگون بین‌المللی مطرح است، گفت: یکی از تحلیلگران خاورمیانه عنوان کرد که جمهوری اسلامی توانست پایگاه اول خود را در جنوب لبنان، پایگاه دوم در عراق و پایگاه سوم با قدرتمندی در سوریه ساماندهی کرده و پایگاه چهارم را به زودی در یمن راه‌اندازی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: چهارمین پایگاه جمهوری اسلامی و شیعه شکل گرفت و کشورهای گوناگونی که سم‌پاشی و توطئه می‌کردند، امروز در معادلاتی قرار گرفتند که این معادلات نقش جمهوری اسلامی را به خوبی به منصه ظهور می‌رسانند.


صادقی با اشاره به اینکه اگر مجاهدت شهدا و جانبازان و ایثارگران نبود امروز نامی از جمهوری اسلامی نبود، گفت: در زمان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، چه کسی تصور می‌کرد که امروز به‌تنهایی در مقابل کشورهای قدرتمند دنیا یعنی 1+5 ایستادگی کرده و از موضع اقتدار وارد شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نقش جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون کاملاً تعیین شده است، گفت: سرعت رشد ما در منطقه از سرعت بالایی برخوردار است اما در این میان مهمترین پشتوانه جمهوری اسلامی نیروی انسانی ارزشمندی است که در عرصه‌های گوناگون این مسئله ثابت شده است.


این گزارش می‌افزاید، کاظم جعفری، دبیر سومین یادواره شهدای ظفرآباد شیراز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: امسال سومین سال متوالی است که یادواره 24 شهید روستای 5 هزار نفری ظفرآباد را برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه شهدای ظفرآباد از سن 13 تا 60 سال هستند که همگی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، افزود: از یک ماه پیش به پیشنهاد فرمانده پایگاه مقاومت شهدای ظفرآباد تصمیم به برگزاری این یادواره کردیم.


جعفری عنوان کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این یادواره آن بود که عکس شهدا را که می‌بینیم سعی کنیم متعهد شویم و عکس آنان عمل نکنیم و سبک زندگی خود را از آنان الگوبرداری کنیم.
دبیر یادواره شهدای ظفرآباد با تأکید بر اینکه در برگزاری این یادواره خانواده‌های شهدا نقش مهمی را ایفا کردند، گفت: در تمام مراحل اجرای این یادواره خانواده‌های این شهدا همکاری و اهتمام ویژه‌ای داشتند.


بنا بر این گزارش، پروین ظفرآبادی، فرمانده پایگاه مقاومت گل نرجس سپاه بقیةالله(عج) شیراز نیز در حاشیه این مراسم گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهدا در تمام امور جامعه عنوان کرد: باید تلاش کنیم همانطور که معظم‌له فرمودند خانواده‌های شهدا را تکریم کنیم زیرا این خانواده‌ها سرمایه گرانقدر کشورمان هستند.
ظفرآبادی در پایان با یادآوری اینکه در برگزاری این مراسم بانوان بسیجی نیز نقش مهمی را ایفا کردند، گفت: یکی از برنامه‌های جنبی این یادواره برپایی نمایشگاه شهدا و دوران دفاع مقدس بود که با همکاری پررنگ بانوان بسیجی نیز این مهم نیز انجام شد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1393 | نظرات (0)
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

کد امنیتی رفرش

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ظفرآباد/هیأت محبان امام حسن مجتبی(ع)